SeUnTaI KaTa u D kOnGsI

"Wahai wanita solehah, jangan risau akan jodohmu kerana muslimin yang bijaksana takkan terpaut pada wanita hanya kepada kecantikan, lirikan senyuman, pada bicara manja dan menggoda atau pada pujuk rayu seorang wanita yang meruntuhkan imannya. Telah tercatat seungkap nama lelaki di Luh Mahfuz untukmu. Cuma peribadinya ditentukan oleh sejauh mana ketinggian peribadimu. Jika kau tetap di atas jalan yang di redhai-Nya, InsyaAllah si dia turut di jalan yang sama."

Rabu, 21 Mac 2012

See you d IPT =)

Assalamualaikum semua =)
Hye all,haniey rasa mungkin hari ini adalah hari y paling d tunggu-tunggu u adq-adq y d lahirkan pada tahun 1994,yela setelah hampir 11 tahun b'gelar pelajar sekolah dan hari ini adalah penentu kepada titik tolak masa depan anda..
tahniah buat semua, x kira ap keputusannya..haniey yakin anda semua dah lakukan y t'baik..=)
Jadi bila result dah keluar, now is the time 2 isi borang kemasukkan k IPT!!
Mesti serabutkan..yela nak bt keputusan u pilih IPT mana,ambik jurusan ap,lokasi mana??
Hurm well i2 juga y haniey rasa 2 tahun y lalu,tawaran macam goreng pisang panas,x tahu nak pilih y mana..
Tambah pula bila ia melibatkan parents,lagi la..yela parents ad harapan mereka sendiri dan kita sebagai tuan empunya badan juga punya impian kita sendiri..jadi y mana 1??
macam lagu P.Ramlee 2,"y mana satu idaman kalbu"..hehehe
ok back 2 the topik,well as a child x salah if kita dengar pendapat ibu dan ayah kita kerna mereka lebih tahu ap y t'baik u kita,x ad ibubapa y mahu lihat anaknya gagal..
Namun jika anda rasakan pilihan anda i2 lebih tepat dan b'sesuai dengan kebolehan anda maka teruskanlah but bincang baik2 dengan mereka..
Haniey yakin y mereka pasti faham,setelah dapat persetujuan mereka maka green light 4 you but..jangan lupa back 2 the Yang Maha Mengetahui..
Buat solat istikarah,minta petunjuk dariNYA kerna sesungguhnya DIA lebih mengetahui segala-segalanya..
IPTA or IPTS??
X kisah asalkan dengan tujuan menuntut ilmu,kerna x semua orang b'nasib baik u d terima masuk k IPTA.. namun x ad salahnya jika kita memilih IPTS..
Asal tahu matlamat hidup kita,insyaALLAH segalanya akan d permudahkan..
Last but not less there somethings 4 you all..
"See you d IPT"
ikhlas dari hati,salam sayang buat semua..=)




Tiada ulasan: