SeUnTaI KaTa u D kOnGsI

"Wahai wanita solehah, jangan risau akan jodohmu kerana muslimin yang bijaksana takkan terpaut pada wanita hanya kepada kecantikan, lirikan senyuman, pada bicara manja dan menggoda atau pada pujuk rayu seorang wanita yang meruntuhkan imannya. Telah tercatat seungkap nama lelaki di Luh Mahfuz untukmu. Cuma peribadinya ditentukan oleh sejauh mana ketinggian peribadimu. Jika kau tetap di atas jalan yang di redhai-Nya, InsyaAllah si dia turut di jalan yang sama."

Selasa, 1 November 2011

RaSa HaTi iNi

Assalamualaikum,hye semua
haniey harap semua dalam keadaan sihat =)
kawan2 cinta itu indah bukan,namun ia nye terlalu sukar u d gapai
haniey pernah jatuh cinta,x d nafikan perasaan itu indah,tenang..
namun ia bertukar menjadi sesuatu y menyakitkan,perit,pedih..
lebih m'yakitkan bila cinta y kita harapkan b'akhir dengan kekecewaan
d mana silapnya sehingga diri ini d sakiti,d lukai
haniey cuba u bangun semula dari kekecewaan itu,alhamdulilah dengan rahmat tuhan haniey berjaya..
namun dugaan itu masih
ad,hati wanita ini d tiup dengan kata2 indah dari seorang insan y hanya d anggap rakan
gurau senda y x d sedari meninggalkan satu perasaan halus dlm hati ini..
t'lintas d hati ap ini y d titipkan tuhan buat ku??
senang,bahagia dengan perasaan ini namun..
ternyata ianya hanya satu dusta,Ya ALLAH hambamu ini tewas lagi..
tewas dalam meraih sedikit kebahagiaan dari insan y d gelar lelaki..
Tuhan,apa aku x berhak bahagia??
hati ini kembali kecewa,meski mampu sembuh namun parutnya masih ada..
mengapa mesti d sentuh hati ini,andai x berniat u memilikinya,
mengapa mesti d ungkap perasaan sayang,andai x b"niat melaksanakannya
mengapa mesti d belai diri ini,andai x b"niat menjaganya..
jangan beri saya harapan palsu ini,
jangan biar saya m"gayam tinggi impian u kita bersama kerna mungkin saya akan jatuh
dan ia nya sesuatu y menyakitkan,tolong jangan tipu saya..
biarkan saya begini.

Tiada ulasan: